Nygräddat nummer av Elle Mat och Vin

September 29, 2009

Elle 017
Till senaste numret av Elle Mat och Vin har jag knådat ihop en radda brödrecept som Mari Eriksson fotat. Det känns alltid lite extra glamoröst att kunna säga att man jobbar för Elle. Det är ju ingen som vet att jag hasade runt i jeans från H&M och strumpor med hål på tårna medan jag bakade. På bilden syns scones med valnötter och torkade päron, samt plommonmarmelad med vanilj och rom. De snygga pappformarna kan köpas på Inreda.com

Jag fick mig ett litet skratt när jag öppnade tidningen, dagen innan hade vi nämligen diskuterat vad vi skulle kalla min kompis Claes Karlsson, skulle det vara hovkonditor, stjärnkonditor eller kakboksguru. I Elle hade de helt enkelt löst det genom att kalla honom för kokboksdrottning. Förvisso tillsammans med mig, Liselotte Forslin, systrarna Eisenman och Charlotta Malhotra. Men ändå.

3 Responses to “Nygräddat nummer av Elle Mat och Vin”

  1. Linda said

    Hej Mia!

    Vi träffades på bokmässan i Göteborg i fredags då jag tog ett kort på dig och Claes och frågade om jag fick skriva om er och er fina bok Sockerkakor på min blogg. Nu har jag till slut fått upp ett inlägg om bokmässan och er på bloggen, så om du eller Claes (jag har inte lyckats hitta hans blogg, om han ens har någon?)är intresserade av vad jag skrev så får ni gärna kika in: http://livsaptit.wordpress.com

    Ha det fint!

    Linda Ljungskog

  2. miaohrn said

    Vad fint du har bloggat om bokmässan, Linda! Claes har faktiskt ingen blogg. Han förkunnade redan för 5-6 år sedan att det var ute att blogga, och har vad jag vet inte ändrat ståndpunkt.

  3. Neah Eidler said

    Hej! Skulle du SNÄLLA kunna skriva ut/skicka receptet på sconesen med torkade päron och valnötter? Hittade receptet i en gammal elle & mat tidning i somras och bestämde mig för att göra det på min mammas födelsedag som är nu på tisdag. Har ägnat hela morgonen åt att leta runt efter det lockande receptet men utan framgång. Skulle vara SÅ tacksam! Tack på förhand, mvh Neah

Leave a Reply

