Radiokakor

September 12, 2009

P4 Radio Stockholm direktsände sitt nya fredagsprogram från baseboll-VM i Sumpan igår. Jag har fortfarande inte riktigt förstått vad jag gjorde där, men likväl var jag på plats tillsammans med vinexperten Håkan Larsson, kocken Rasmus Axelsson från wärdshuset Ulla Winbladh och underbara radiomannen Lasse Persson. Rasmus grillade kött och jag brassade på s’mores som är en amerikansk barbeque-favorit där man klämmer ihop marshmallows och choklad mellan två digestivekex. Härligt sliskigt och så pass kladdigt att Lasse fick hela sändningsutrustningen full med marshmallow-gegga. Håkan stog handfallen när det gällde dryckestips till desserten, jänkarna är tydligen inga höjdare på söta viner. 

blockpraliner, baseboll-VM 028

Marshmallows i lurarna ställer till trubbel för Lasse Persson.

3 Responses to “Radiokakor”

  1. Ellen said

    Haha, knäck i lurarna har man ju hört talas om… men marshmallows var nåt nytt!
    S’mores har jag aldrig testat för övrigt, tycker det räcker ganska bra med mallowsarna direkt på pinne.

  2. Ellen said

    Förresten har jag en halv påse minimarshmallows i skåpet, som är så gamla att de blivit stenhårda. Funderar på om man kan smälta ner dem och hitta på nåt gott, typ fudge, istället för att slänga dem… några tips?

  3. miaohrn said

    Åh, det är så trist när minimarshmallowsarna torkar, jag slängde just en påse stenhårda men superfina pastellfärgade minisar. Det låter som en bra idé att hitta på något med dem, kanske röra ner dem i cookiesmet eller som du säger, smälta ner dem till fudge. Lycka till!

Leave a Reply

