Surt sa räven

September 2, 2009

Johansson_MartinHäng på låset till alla bokaffärer på lördag, då kommer äntligen Martin Johanssons bok Surdegsbröd – recept och tips från en hemmabagare. Martin kanske ni känner till från den omåttligt populära bloggen Pain de Martin, eller så här ni läst någon av alla artiklar som skrivits om honom. Jag hade turen att få hänga med Martin och smaka på massor av bröd när han skrev stora delar av boken på Matlabbet. På mig hade det dock en oväntad effekt, jag slutade helt att baka bröd när jag insåg hur trista mina limpor var jämfört med Martins underbara. Jag kanske får göra ett nytt försök nu när jag snart har recepten i min hand. Med lite tur kommer Martin hålla bakningskurs på Matlabbet i oktober, håll ögonen öppna på Martins blogg för mer info, det kommer säkert bli fullbokat fortare än du hinner blinka.

surdeg

Leave a Reply

