Korv med finbröd

August 28, 2009

Korvbröd 002

Inte nog med att jag hittade semlebullar i frysen hemma, i frysen på Matlabbet låg till min stora förvåning en jättekasse med korvbröd bakade av självaste Jan Hedh. Jag misstänker att någon vänlig skåning lämnade dem förra veckan när de huserade på Matlabbet under Smaklust-festivalen. Dagens lunch var lätt kirrad med ett par färska salsiccior.  Annars brukar jag störa mig på att Korvbrödsbagaren har sponsrat alla kiosker med skyltar där det står “bröd med korv”, det heter ju faktiskt “korv med bröd”, men just i det här fallet var det faktiskt brödet som stog i fokus.

One Response to “Korv med finbröd”

  1. Nu blev jag inspirerad. Har funderat på att baka egna hamburgerbröd:) Har ett tips för de som inte orkar baka själva-rågkusar

Leave a Reply

