174 dagar kvar till fettisdagen

August 26, 2009

Foto: Ulrika Pousette

Foto: Ulrika Pousette

Igår kändes det som att det var alldeles för länge sedan det var fettisdag, och svindlande länge kvar till fettisdagen 16 februari 2010, men då grävde jag långt ner i frysen och hittade en påse inte alltför frysskadade semlebullar. Med massor av mandelmassa, grädde och varm mjölk blev det ett utmärkt kvällsfika. Du som är bättre än jag på att rensa ur frysen i tid kan istället fråga efter solbullar (släta vetebullar) på ett konditori eller bege dig till En Liten Smula i Norrtälje där de brukar servera semlor på lördagar året om. Men ring och dubbelkolla först, de kan ju har slutat med det.  Smulan har visst även öppnat en filial i Åre, där de marknadsför sig som något så unikt som ett konditori med praliner, kakor, tårtor, tvättmaskin och torktumlare…

3 Responses to “174 dagar kvar till fettisdagen”

  1. Mimmi said

    Ha, vad lustigt! Stod av någon mystisk anledning och tittade på din Semlebok i en affär idag – telepati?? /Mimmi

  2. Ellen said

    Lustigt samanträffande nr 2: igår såg jag faktiskt en annons för nån mataffär (Citygross kanske?) där de hade extrapris på “vaniljsemlor”. Mycket underligt, tyckte jag. Inte blev jag sugen heller…
    Däremot är det inte helt fel när man hittar en gammal lussekatt i frysen!

  3. miaohrn said

    Vilka roliga sammanträffanden! Intressant det där med vaniljsemlor, det ska jag luska i.

Leave a Reply

