Det ringer, det ringer, skynda dig att svara

August 25, 2009

Dahlior, rostiga cyklar, telefonlinje 069Det talas ofta om hur viktigt det är att varva ner på semestern och inte alltid vara tillgänglig på mejl och telefon, så häromveckan stängde jag av ljudet på mobilen ett par timmar. Det skulle jag aldrig ha gjort. När jag lyssnade av mitt mobilsvar hade en kvinna från Jamie Olivers produktionsbolag ringt. Hon undrade om jag ville filma med Jamie när han besökte Sverige, göra ” a Swedish fika” och baka lite “seven kinds of cookies” tillsammans med Mr Oliver. Jag ringde och mejlade och ringde och mejlade, men lyckades aldrig få något inbokat. Till slut fick jag ett sms med en förklaring att de inte hann träffa mig. F¤%¤#¤¤k! Hädanefter ska jag aldrig någonsin stänga av ljudet på mobilen igen, jag ska skaffa ett sånt där 90-tals-hölster för att alltid kunna ha den närmast kroppen och kasta mig på telefonen vid första signalen för att inte missa en till chance of a lifetime.

6 Responses to “Det ringer, det ringer, skynda dig att svara”

  1. Sofia said

    Fy farao!!!! Stckars dej!!!!

    Maximal otur:(

  2. Ellen said

    Ååh, fy, vad nesligt!
    Jag känner frustrationen som vore den min egen… Du får försöka skriva till Mr Oliver och bjuda hit honom på fika…

  3. miaohrn said

    Tack för snällt medlidande, det värmer!

  4. Elin said

    äsch vad trist! HAN vet inte vad han missade!

  5. Örjan said

    Säregen kort planeringstid.
    Undrar om alla hans program görs med så kort planeringstid.

    Ett program kommer att innehålla kräftkokning.
    Hjälmarekräftor enl min information.

  6. Cecilia said

    Ååååh… Du hade varit så himla bra i det där programmet! Det var väl för något år sedan nu… Där det slutade med att han alldeles själv undersökte den svenska kulturen (kräftskiva, ärtsoppan i militären, gravad lax) och bakade vetebullar med blåbär ute i en skärgårdsstuga? Det hade varit supercoolt om du kommit med på det!! Förstår att det måste ha känts SÅ SURT att missa det. Grrrrrr!!

Leave a Reply

