Ordning och reda

August 12, 2009

Den starka instinkten att ordna, sortera och putsa inför hösten gör sig påmind, och jag fixar i rekvisitaförrådet på Matlabbet. Hyllorna börjar bli fulla och sommarens loppisfynd måste få plats någonstans, så nya hyllor har införskaffats på det stora möbelvaruhuset. Ibland kommer gäster in i förrådet, ser allt vårt porslin och utbrister “Aha, har ni loppis här.” Då blir jag stött, (jag är lättstött) min rekvisita är det finaste jag vet och det har tagit mig ett decennium att samla ihop alla prylar.

Loppisfynd 007

I kaffepauserna läser jag senaste numret av Martha Stewart Living för att få känsla för den där fullkomligt psykopat-perfekta ordningen, den som gör att dina vänner aldrig vågar bjuda hem dig igen. Säga vad man vill om Martha, men fint blir det i alla fall. Vill man inte lägga sina slantar på dyra importtidningar kan man istället kolla in Martha på the world wide web.

Färjestaden, kräftskiva, martha, rekvisita 046

Leave a Reply

