Bakningsdags i sommarregnet

August 11, 2009

Alla muffinsformnördar kan glädja sig åt att webshopen Klara Färdiga Gå nu säljer massor av fina formar som tidigare inte gick att få tag på i Sverige. Min beställning anlände i gulligt rosa silkespapper, och enligt butiken ska formarna uppfylla alla krav på värme- och flotttåliget, stabilitet och släppförmåga. Jag har inte haft tillfälle att prova dem än, men rapporterar när jag utsatt dem för mina hårda tester.

Muffinsformar, fruntimmersveckan 015

Behöver du inspiration till baket rekommenderar jag den superfina bloggen Canelle et Vanille. Desserter, macarons, en del cupcakes och massor av vackra bilder.

Leave a Reply

