En bra dag

August 6, 2009

Jag har ett fantastiskt roligt jobb alla dagar, (förutom när det är dags för bokföring) men i synnerhet sådana dagar som i tisdags när jag fick vara ute i solen och fota kakor. Uppdraget var somriga kakor till Allt om Mat, vi höll till i Tantolundens koloniområde, härliga Lina Eriksson plåtade och för en gångs skull var det varmt  på riktigt. Istället för att fikamodellerna blev blåa om läpparna medan de låtsades njuta av sommaren höll de på att få värmeslag och kakorna smälte nästan bort. Särskilt glassen. Recepten dyker inte upp förrän nästa sommar, men den som väntar på något gott… 

Sommarplåtning Tanto 022

Sommarplåtning Tanto 034

2 Responses to “En bra dag”

  1. Mimmi said

    Jaaaa du lever verkligen min dröm på jobbet! Hur jag fick för mig att bli marknadsanalytiker är ett mysterium. Såg dig på Fyran i helgen – toppenbra och nästa gång jag har varit ute i skogen blir det till att prova blåbärsparfaiten. Hälsningar Mimmi

    • miaohrn said

      Hihi, någon måste ju hålla ordning på marknaden också : ) Och det är ju inte dumt att som du ha en rolig hobby. Annars är det aldrig för sent att byta karriär!

Leave a Reply

