Den stora tårtfajten

June 15, 2009

Foto: Joel Wåreus

Foto: Joel Wåreus

Just när ni klarat av EU-valet är det nu dags för nästa livsavgörande omröstning, tidningen Buffés tårttävling. Jag och mina kompisar Claes Karlsson, Monica Eisenman och Lisa Eisenman Frisk har komponerat  varsitt recept på en midsommartårta, och läsarna ska rösta fram vilken som är bäst. Jag tror inte Buffé insåg hur förrödande detta är för vår vänskap, vi kommer klösa ögonen ur varandra om fel kaka vinner.  Jag behöver allt stöd jag kan få, så gå in på Buffés hemsida och rösta på min rabarberkaka med fläderkräm. Den är god, jag lovar.

Lisa och Monica lärde jag känna för massor av år sedan när de drev The Cookbook Café och jag skrev min första bok Kladdkakor. Syrrorna förbarmade sig över alla kakor jag inte orkade äta upp själv, och bjöd på dem på kaféet. Missa inte deras senaste och superfina bok Sommarens söta.

Claes Karlsson är min gamla chef från konditoriet på Grand Hôtel, han har lärt mig nästan allt jag kan och hans nästa bok kommer till hösten och handlar om småkakor.

3 Responses to “Den stora tårtfajten”

  1. Rebecca said

    I’ve already voted. On you of course. De andras kändes för sliskiga.

  2. Mimmi said

    Det blir alldeles klart en röst på din tårta. Bakade den i helgen till min mammas födelsedag och det var definitivt det godaste vi ätit på mycket länge…och så enkel. Mums och tack för ett fantastiskt recept som hamnar på hedersplats i kakpärmen.

  3. miaohrn said

    Hurra, tack för rösterna Mimmi och Rebecka!

Leave a Reply

