Shout-outs

April 26, 2009

Mari och hennes kök

Mari och hennes kök

Häromdagen plåtade jag och fotografen Mari Eriksson matbröd till Elle Mat och Vin. Mari har ett underbart vackert hem kombinerat med studio, och fantastiska mängder rekvisita. Skåp efter skåp fullproppade med vackra koppar fat, brickor, formar och annat smått och gott gör att jag nästan får kortslutning av inspiration. Det är Mari som har fotat sidhuvudet här på min hemsida, och när hon hade dragit fram alla fina prylar som syns här ovanför utbrast hon. “Oj, jag har ju inte visat dig mitt rekvisitaskåp än, det här är ju bara saker jag använder till vardags.”
Förutom Mari vill jag ge ett rungande tack till Henrik Francke som har byggt sidan. Henrik kan nästan allt, han jobbar som redaktör och skribent på tidningen Gourmet, han skriver böcker, utvecklar varumärken, driver bokförlag, spelar i popband, fotar, filmar, surfar, virkar och är allmänt grym på allt! Tack Henrik! Däremot gillar han inte utropstecken, men jag tänker ändå provocera honom med två på raken, he he.
Många av de receptbilder som syns på sidan är plåtade av Ulrika Pousette. Jag vill inte bli enformig med superlativ och beröm, men Ulle är bäst!
Sist men inte minst, ett stort, varmt tack till min kille Erik som hjälper till med it-support.

Leave a Reply

