Påskpyssel i Nyhetsmorgon

April 9, 2009

Fotograf Sara Danielsson, ur Pyssel de luxe

Fotograf Sara Danielsson, ur Pyssel de luxe

Medan vi andra ligger och drar oss och göttar oss i helgledighet imorrn stiger Josefin Ekman, författare till Parasoll-boken Pyssel de luxe, upp i ottan för att sminkas och piffas och påskpyssla i Nyhetsmorgon i TV4. Dra på dig morgonrocken, bänka dig framför TVn imorgon fredag och låt Josefin inspirera till påskens pysselfest.
Förra året pysslade jag i Nyhetsmorgon, men det slutade med att jag lackade ur för att jag bara fick göra dunkycklingar med några småtjejor istället för att visa upp mina kakor. “Vad gör jag här egentligen?” skrek jag åt kameramannen. “Asså, du är ju lektant.” svarade han. Sedan dess hör de inte av sig lika ofta.
Josefin är förresten en av de mest underbara människor jag jobbat med, så tveka inte att höra av er till henne om ni har skribent- eller pysseluppdrag.

3 Responses to “Påskpyssel i Nyhetsmorgon”

  1. Lisa said

    Men Mia så okvinnligt! Pysseltanter får inte skrika, de ska bara le hult.

  2. Kalasgott said

    Hej Mia!
    Vilken trevlig hemsida du har!🙂
    Vill också passa på att säga att jag tycker att du är helt otroligt duktig på det du gör!
    Om du någon gång skulle hålla en kurs i Göteborgsområdet så får du jättegärna kontakta mig! Skulle mer än gärna deltaga!

    Hoppas att du fått en härlig påskhelg!
    Kram, Jennie.

    • miaohrn said

      Vad gullig du är Jenny, tack så mycket! Tyyvärr är jag ganska bunden vid mina kurslokaler i Stockholm (massor av tunga pryttlar att släpa på) men du är varmt välkommen upp hit på pralinkurs. Och i september kommer jag ner till Göteborg för bokmässan, längtar!

Leave a Reply

