Loppispoppis

March 6, 2014

_MG_0152

När våren börjar närma sig blir jag alltid så sjukt sugen att på loppis. Jag fantiserar om bakluckeloppisar på gröna ängar med dignande högar av fin rekvisita till mig och leksaksbilar av alla de slag till Nisse. Det dröjer ännu ett tag tills utomhusloppisarna drar igång, men i väntan på det hittade jag en ganska bra loppis i Bredäng Centrum. Den låg tidigare i Sätra och heter därmed Sätra Loppis.

_MG_0157

Jag hittade lite fat, kakburken på bilden, gamla julkort och tårtspaden som är en hybrid med en kaktång. Fin som snus tycker jag! Strax innan hade jag varit på Nacka Byggnadsvård och köpt dörren som jag tänker ha som underlag på kakplåtningar.

_MG_0164

De gamla småbrödsformarna hittade några snälla kompisar till mig på en loppis.

Det ryktas även att det finns en schysst loppis i Huvudsta, en gång i månaden är den bakluckeloppis i Liljeholmens Centrum och med jämna mellanrum är det loppis i Göta Källare. Håll även utkik i lokaltidningar och på Loppiskartan, Svenska loppisar och Vintagekartan.

One Response to “Loppispoppis”

  1. Jenny said

    Loppisen är Huvudsta är bra, bor bara ett stenkast från den. Har hittat finfina formar, bland annat mandelmusseformar för en spottstyver, vackra kakbrukar, massor av roliga nysilver bestick. Och gamla begagnade strykjärn som blev fina prynader hos mig och vänninnan. Deras utbud kan dock variera lite, så är det lite urplockat/skralt första gången man är där, ge det en gång till!

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 185 other followers

