Vino fino

June 9, 2012

Det här med alkohol har ju sina nackdelar, men jag tycker ändå att det är kul att kaféer numera får servera vin och andra rusdrycker. Själv tycker jag att det är lite obehagligt att vara på lyset mitt på dagen, men det ser alltid lika trevligt ut när andra sitter med ett krispigt glas vitt till lunchen.

När jag nyligen fikade på fina Gamla Enskede Bageri beskådade jag deras vinlista som ståtade med både rött, vitt, rosé och champagne. Frågan är vad detta kommer att innebära, kanske får sommeliererna lära sig matcha kanelbullar med rödtjut och kafébiträdena orera om terroir och tanniner.

Ytterligare några trevliga kaféer i Stockholm som serverar vin är Petite France, Karin på ön, Kafé Koloni, Rosendals Trädgård och Café Blom. Tipsa gärna om ni vet fler!

2 Responses to “Vino fino”

  1. Freddie said

    Även Vetekatten erbjuder vin! Och visst är det trevligt att kunna få ett glas bubbel till macronen ;)

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 181 other followers

